Vaak gebruiken we teveel kracht en inspanning bij de dingen die we (moeten) doen.ontspanningsoefeningen en ontspanningstechnieken

Door middel van ontspanningsoefeningen en ademoefeningen wordt je bewust dat je niet alles met kracht hoeft te doen.

Het Mensendieck Centum gebruikt hiervoor KI training

De kracht van Ki training ligt in de eenvoud, je hoeft er weinig voor te doen!
En het niks of minder doen is voor velen van ons juist het moeilijkste.
Ook een ontspannen ademhaling is een belangrijk onderdeel van de Ki- training.

Ki-training kan je ook helpen om weer de controle over uw lijf te krijgen, bijvoorbeeld na een Burnout / overspannen zijn , hyperventilatie en (Spannings) Hoofdpijn/migraine.

Carolien van Dijk gebruikt het op een praktische praktische manier, bijvoorbeeld in uw werkhouding, hoe kunt u een gunstige houding handhaven, zonder te verkrampen.

Carolien van Dijk is met Ki training in aanraking gekomen via bijscholingen;
ontspanningstechnieken en psychosomatiek en door jarenlang judo ervaring.
Ki is een Japans woord voor innerlijke kracht/levenskracht. Ki vindt je ook terug in de Japanse krijgskunst Aikido. Dat is een vredelievende krijgskunst die ontwikkeld werd door de Japanner Morihei Ueshiba.

Bij het Mensendieck Centrum kunt u ook ontspannen door gezond te bewegen met Nordiq Walking en Fitshape neem voor meer informatie contact op met Carolien van Dijk.